Arabalar da insanlar gibi zamanla yorulur, bazı parçalar yıpranır, bazıları tıkanır. Ama çoğu zaman bize bunu söylemeye çalışırlar—yeter ki seslerini duyalım. İşte sürüş güvenliğini etkileyen 5 kritik parça ve bu parçalar arıza sinyali verdiğinde ne yapmanız gerektiği:
Nasıl Anlarsınız? Fren yaparken gıcırdama geliyor, pedalda titreme var ya da araba eskisi kadar çabuk durmuyor.
Neden Olur? Zamanla balatalar incelir, ısıya maruz kaldıkça yüzeyleri düzgünlüğünü kaybeder.
Ne Yapmalı? – Her 15-20 bin km’de balataları kontrol ettirin. – Şase numarasına göre birebir uyumlu OEM balatalar kullanın. – Gecikmeyin; aşınmış balatalar diski de yakar, sonra iş diski değiştirmeye kadar gider.
Belirtiler: Arabanız çekişten düşüyor, yakıt tüketimi artıyor, rölanti bir garip dalgalanıyor.
Sebep: Hava filtresi toz ve kirle dolunca motor rahat nefes alamaz, performans düşer.
Önerimiz: – Şehir içi kullanımda 10.000 km’de bir değişim şart. – Yüksek tozlu bölgelerde daha sık kontrol edin. – Kaliteli kağıt/kumaş filtreler kullanın. – Hafif kirliyse basınçlı hava ile nazikçe temizleyip ömrünü 2-3 bin km uzatabilirsiniz.
Belirtiler: Sabah çalıştırmak dert oluyor, motor sarsıntılı çalışıyor, arıza ışığı yandı.
Neden? Bujiler zamanla aşınır, ateşleme gücü düşer. Bobin ya da kablolar da yaşlandıkça sorun yaratır.
Çözüm: – Bujileri 30.000 km’de bir, bobinleri 60.000 km’de bir kontrol ettirin. – İridyum/platinyum uçlu performans bujileri uzun ömürlüdür. – Gecikmeyin, kötü buji katalizöre zarar verir.
Belirtiler: Egzoz sesi değişti, kesik kesik çıkıyor. Bazen hafif yakıt kokusu bile duyuluyor.
Sebep: Susturucudaki delikler, paslanan kaynaklar ya da kopan askılar bu soruna neden olabilir.
Yapılması Gereken: – Alt takım kontrolünü her yıl veya 20.000 km’de bir yaptırın. – Paslanmaz çelik parçalar tercih edin. – Küçük delikler kaynakla tamir edilir ama büyük çatlak varsa değişim şart.
Belirtiler: Far, sinyal ya da stop lambası bazen çalışıyor bazen çalışmıyor. Akü de çabuk bitiyor.
Neden? Ampul ömrü dolmuş olabilir, ama genelde konu bağlantılar. Oksitlenen soketler veya sigorta problemleri de bu hatalara yol açar.
Ne Yapmalı? – Ampulleri 20.000 km’de bir değiştirin. – Konektörleri ve kabloları yılda bir kontrol edin. – Gece sürüşü yapıyorsanız LED kitlere geçiş hem görüş hem de uzun ömür açısından iyi bir tercih.
Bu 5 parçaya düzenli göz kulak olmak sadece arabanızın ömrünü değil, sizin can güvenliğinizi de uzatır. Ayrıca yakıt tüketimini düşürür, büyük masrafların önüne geçer.
Aradığınız parçaları %100 şase uyumlu olarak bulmak için parcadukkan.com.tr’ye girin. Şase numaranızı girin, stokta olan ürünleri görün, hızlıca sipariş verin.
Sorunsuz sürüşler dileriz 🚗✨